ΣΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ 2 ΕΩΣ 3 ΧΡΟΝΩΝ :
Στην
αδρή κινητικότητα:
- ανεβαίνει σκάλες με βοήθεια, τα δύο πόδια σε κάθε σκαλοπάτι
- σκύβει από τη μέση για να πιάσει αντικείμενα
- πηδάει με τα δύο πόδια
- περπατάει προς τα πίσω
- κατεβαίνει σκάλες με βοήθεια, δύο πόδια σε κάθε σκαλοπάτι
- τρέχει
- κλωτσάει την μπάλα χωρίς να ταλαντεύεται
Στην
λεπτή κινητικότητα:
- χτίζει πύργο με 5-6 τούβλα
- γυρίζει μία-μία τις σελίδες κάποιου βιβλίου
- με το μολύβι μιμείται κάθετες, οριζόντιες και κυκλικές γραμμές
- ξετυλίγει καραμέλες.
Στη
γλωσσική ανάπτυξη:
- 2 χρονών, χρησιμοποιεί λέξεις με έναν γενικευμένο τρόπο (όλα τα ζώα με τέσσερα πόδια είναι σκύλοι)
- ξέρει 50-75 λέξεις από τις οποίες το 50% είναι ουσιαστικά
- σε ηλικία 2μιση χρονών ξέρει 270 λέξεις.
Στο
παιχνίδι:
- αρχίζουν να παίζουν σε παράλληλη ομάδα (σε χώρο που βρίσκονται και άλλα παιδιά) χωρίς να μοιράζονται τα παιχνίδια τους
- αναγνωρίζουν την ύπαρξη κι άλλων παιδιών και υπάρχει ερέθισμα
- μέχρι 3 ετών υπάρχει κάποιο μερικό μοίρασμα των παιχνιδιών και μίμηση
- κατανοεί κάποιους βασικούς κανόνες, π.χ. να μη χτυπάει άλλα παιδιά, αλλά απαιτείται υπενθύμιση από τον ενήλικο για την τήρησή τους.
Στις
Δ.Κ.Ζ.:
- βγάζει και βάζει τα παπούτσια και τις κάλτσες
-
Βιβλιογραφία : Σηφάκη, Μ. (2002). Τομέας κινητικότητας: τυπική ανάπτυξη στασικού ελέγχου. Εργοθεραπεία σε παιδιά και εφήβους με νευρομυϊκές διαταραχές: διδακτικές σημειώσεις. ΑθήναΣηφάκη, Μ. (1998). Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής ΙΙ: διδακτικές σημειώσεις. ΑθήναIllingworth, R.S. (1984). Ορόσημα ανάπτυξης. Βασική ανιχνευτική εξέταση: 0-4 χρονών (3η έκδοση). Αθήνα: Επιστημονικές Εκδόσεις Γρηγόρης Κ. Παρισιανός
Το άρθρο γράφτηκε στα πλαίσια πρακτικής άσκησης και εποπτείας.Αργυρώ Φουστέρη Φοιτήτρια Εργοθεραπείας ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣΠολιτάκη Μαρκέλλα Παιδιατρική Εργοθεραπέυτρια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου