Κυριακή, 5 Μαρτίου 2017

ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΙΟΥ 2 ΕΩΣ 3 ΕΤΩΝ.

ΣΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ 2 ΕΩΣ 3 ΧΡΟΝΩΝ :
Στην αδρή κινητικότητα:
  • ανεβαίνει σκάλες με βοήθεια, τα δύο πόδια σε κάθε σκαλοπάτι
  • σκύβει από τη μέση για να πιάσει αντικείμενα
  • πηδάει με τα δύο πόδια
  • περπατάει προς τα πίσω
  • κατεβαίνει σκάλες με βοήθεια, δύο πόδια σε κάθε σκαλοπάτι
  • τρέχει
  • κλωτσάει την μπάλα χωρίς να ταλαντεύεται
Στην λεπτή κινητικότητα:
  • χτίζει πύργο με 5-6 τούβλα
  • γυρίζει μία-μία τις σελίδες κάποιου βιβλίου
  • με το μολύβι μιμείται κάθετες, οριζόντιες και κυκλικές γραμμές
  • ξετυλίγει καραμέλες.
Στη γλωσσική ανάπτυξη:
  • 2 χρονών, χρησιμοποιεί λέξεις με έναν γενικευμένο τρόπο (όλα τα ζώα με τέσσερα πόδια είναι σκύλοι)
  • ξέρει 50-75 λέξεις από τις οποίες το 50% είναι ουσιαστικά
  • σε ηλικία 2μιση χρονών ξέρει 270 λέξεις.
Στο παιχνίδι:
  • αρχίζουν να παίζουν σε παράλληλη ομάδα (σε χώρο που βρίσκονται και άλλα παιδιά) χωρίς να μοιράζονται τα παιχνίδια τους
  • αναγνωρίζουν την ύπαρξη κι άλλων παιδιών και υπάρχει ερέθισμα
  • μέχρι 3 ετών υπάρχει κάποιο μερικό μοίρασμα των παιχνιδιών και μίμηση
  • κατανοεί κάποιους βασικούς κανόνες, π.χ. να μη χτυπάει άλλα παιδιά, αλλά απαιτείται υπενθύμιση από τον ενήλικο για την τήρησή τους.
Στις Δ.Κ.Ζ.:

  • βγάζει και βάζει τα παπούτσια και τις κάλτσες
  • βγάζει το παντελόνι
    Βιβλιογραφία : Σηφάκη, Μ. (2002). Τομέας κινητικότητας: τυπική ανάπτυξη στασικού ελέγχου. Εργοθεραπεία σε παιδιά και εφήβους με νευρομυϊκές διαταραχές: διδακτικές σημειώσεις. Αθήνα
    Σηφάκη, Μ. (1998). Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής ΙΙ: διδακτικές σημειώσεις. Αθήνα
    IllingworthR.S. (1984). Ορόσημα ανάπτυξης. Βασική ανιχνευτική εξέταση: 0-4 χρονών (3η έκδοση). Αθήνα: Επιστημονικές Εκδόσεις Γρηγόρης Κ. Παρισιανός

  • Το άρθρο γράφτηκε στα πλαίσια πρακτικής άσκησης και εποπτείας.
    Αργυρώ Φουστέρη Φοιτήτρια Εργοθεραπείας ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
    Πολιτάκη Μαρκέλλα Παιδιατρική Εργοθεραπέυτρια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου