Κοινωνικές/Συναισθηματικές Δεξιότητες :
- Όταν το παιδί δε μπορεί να παίξει με άλλα παιδιά και προτιμά να παίζει μόνο του.
- Δε μοιράζεται τα παιχνίδια του.
- Δε μπορεί να αποχωριστεί τους γονείς του, για να παραμείνει στο νηπιαγωγείο.
- Δεν έχει καλή βλεμματική επαφή.
Γνωστικές Δεξιότητες :
- Δεν γνωρίζει τρία βασικά σχήματα ( τρίγωνο, τετράγωνο, κύκλο )
- Δεν αναγνωρίζει τουλάχιστον 6 χρώματα και να μπορεί να τα ταυτίσει.
- Δεν ονομάζει εικόνες απο απλά αντικείμενα, ζώα .
- Δεν γνωρίζει έννοιες όπως πάνω απο, κάτω απο, μπροστά απο, πίσω απο.
- Δεν μπορεί να μετρήσει ως το πέντε.
- Το σχέδιο ανθρώπου που ζωγραφίζει δεν έχει τα βασικά χαρακτηριστικά, κεφάλι, χέρια, πόδια.
- Δε γνωρίζει απλές χρονικές έννοιες όπως χθες, σήμερα, αύριο, πρωί, βράδυ.
- Δεν κατανοεί αντίθετες έννοιες όπως μικρό - μεγάλο, λίγα - πολλά, αργό - γρήγορο.
- Η προσοχή του δε διαρκεί τουλάχιστον 15 λεπτά, διασπάται εύκολα και επανέρχεται με δυσκολία στη δραστηριότητα που έκανε.
- Δε μπορεί να βάλει σε σειρά ιστορία με 4 τουλάχιστον κάρτες και να τη περιγράψει.
- Δε γνωρίζει κατηγορίες και τις συγχέει μεταξύ τους.
Αισθητικοκινητικές δεξιότητες :
- Δε καταφέρνει να ζωγραφίσει εντός πλαισίου.
- Δε μπορεί να κόψει με ψαλίδι μια ευθεία γραμμή σε χαρτί.
- Δε κρατάει το ψαλίδι με τρία δάκτυλα, και δε μπορεί να σταθεροποιήσει το χαρτί με το άλλο χέρι.
- Δε μπορεί να συγκρατίσει σταθερά το μολύβι και εναλλάσει τα χέρια του για να ζωγραφίσει.
- Δε καταφέρνει να αντιγράψει απλά σχέδια προγραφής ( ημικυκλικές γραμμές,απλα σχήματα, τους αλλάζει προσανατολισμό στο χαρτί )
- Χρησιμοποιεί και τα δύο χέρια σε κύριες δραστηριότητες ( εναλλάσσει και τα δύο άνω άκρα )
- Αδυνατεί να πιάσει τη μπάλα όταν του την πετάς έστω κι απο μικρή απόσταση.
- Δεν ισσοροπεί στο ένα πόδι για τουλάχιστον πέντε δεπτερόλεπτα.
- Εναλλάσσει και τα δύο πόδια όπως πχ κάνει κουτσό με το αριστερό και κλωτσάει τη μπάλα με το δεξί
- Αστοχεί συνεχόμενα στη προσπάθεια να κλωτσήσει μια μπάλα.
- Δε μπορεί να πετάξει τη μπάλα με το ένα χεράκι.
- Αν κλείσει τα μάτια δε μπορεί να αναγνωρίσει απλά αντικείμενα που πιάνει ( πχ πλαστελίνη, μολύβι, ξύστρα )
- Δε μπορεί να φτιάξει παζλ με τουλάχιαστον 15 κομμάτια
- Δεν αναγνωρίζει μεγάλες διαφορές ανάμεσα σε δύο παρόμοιες εικόνες.
- Δυσκολεύεται να βάλει τα παπούτσια του.
- Δεν υπάρχει πλαστικότητα στις κινήσεις των μεγάλων αρθρώσεων
- Εμφανίζει οποιαδήποτε αυξημένη ευαισθησία όταν έρχεται σε επαφή με συγκεκριμένα υλικά
- Περπατάει αδέξια , χάνει εύκολα την ισορροπία του.
Αν το παιδί παρουσιάζει αρκετές απο αυτές τις δυσκολίες καλό είναι να επισκεπτούμε έναν Εργοθεραπευτή.
Μαρκέλλα Πολιτάκη Ε/Θ.
- Όταν το παιδί δε μπορεί να παίξει με άλλα παιδιά και προτιμά να παίζει μόνο του.
- Δε μοιράζεται τα παιχνίδια του.
- Δε μπορεί να αποχωριστεί τους γονείς του, για να παραμείνει στο νηπιαγωγείο.
- Δεν έχει καλή βλεμματική επαφή.
Γνωστικές Δεξιότητες :
- Δεν γνωρίζει τρία βασικά σχήματα ( τρίγωνο, τετράγωνο, κύκλο )
- Δεν αναγνωρίζει τουλάχιστον 6 χρώματα και να μπορεί να τα ταυτίσει.
- Δεν ονομάζει εικόνες απο απλά αντικείμενα, ζώα .
- Δεν γνωρίζει έννοιες όπως πάνω απο, κάτω απο, μπροστά απο, πίσω απο.
- Δεν μπορεί να μετρήσει ως το πέντε.
- Το σχέδιο ανθρώπου που ζωγραφίζει δεν έχει τα βασικά χαρακτηριστικά, κεφάλι, χέρια, πόδια.
- Δε γνωρίζει απλές χρονικές έννοιες όπως χθες, σήμερα, αύριο, πρωί, βράδυ.
- Δεν κατανοεί αντίθετες έννοιες όπως μικρό - μεγάλο, λίγα - πολλά, αργό - γρήγορο.
- Η προσοχή του δε διαρκεί τουλάχιστον 15 λεπτά, διασπάται εύκολα και επανέρχεται με δυσκολία στη δραστηριότητα που έκανε.
- Δε μπορεί να βάλει σε σειρά ιστορία με 4 τουλάχιστον κάρτες και να τη περιγράψει.
- Δε γνωρίζει κατηγορίες και τις συγχέει μεταξύ τους.
Αισθητικοκινητικές δεξιότητες :
- Δε καταφέρνει να ζωγραφίσει εντός πλαισίου.
- Δε μπορεί να κόψει με ψαλίδι μια ευθεία γραμμή σε χαρτί.
- Δε κρατάει το ψαλίδι με τρία δάκτυλα, και δε μπορεί να σταθεροποιήσει το χαρτί με το άλλο χέρι.
- Δε μπορεί να συγκρατίσει σταθερά το μολύβι και εναλλάσει τα χέρια του για να ζωγραφίσει.
- Δε καταφέρνει να αντιγράψει απλά σχέδια προγραφής ( ημικυκλικές γραμμές,απλα σχήματα, τους αλλάζει προσανατολισμό στο χαρτί )
- Χρησιμοποιεί και τα δύο χέρια σε κύριες δραστηριότητες ( εναλλάσσει και τα δύο άνω άκρα )
- Αδυνατεί να πιάσει τη μπάλα όταν του την πετάς έστω κι απο μικρή απόσταση.
- Δεν ισσοροπεί στο ένα πόδι για τουλάχιστον πέντε δεπτερόλεπτα.
- Εναλλάσσει και τα δύο πόδια όπως πχ κάνει κουτσό με το αριστερό και κλωτσάει τη μπάλα με το δεξί
- Αστοχεί συνεχόμενα στη προσπάθεια να κλωτσήσει μια μπάλα.
- Δε μπορεί να πετάξει τη μπάλα με το ένα χεράκι.
- Αν κλείσει τα μάτια δε μπορεί να αναγνωρίσει απλά αντικείμενα που πιάνει ( πχ πλαστελίνη, μολύβι, ξύστρα )
- Δε μπορεί να φτιάξει παζλ με τουλάχιαστον 15 κομμάτια
- Δεν αναγνωρίζει μεγάλες διαφορές ανάμεσα σε δύο παρόμοιες εικόνες.
- Δυσκολεύεται να βάλει τα παπούτσια του.
- Δεν υπάρχει πλαστικότητα στις κινήσεις των μεγάλων αρθρώσεων
- Εμφανίζει οποιαδήποτε αυξημένη ευαισθησία όταν έρχεται σε επαφή με συγκεκριμένα υλικά
- Περπατάει αδέξια , χάνει εύκολα την ισορροπία του.
Αν το παιδί παρουσιάζει αρκετές απο αυτές τις δυσκολίες καλό είναι να επισκεπτούμε έναν Εργοθεραπευτή.
Μαρκέλλα Πολιτάκη Ε/Θ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου