Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2014

ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ;

Κάθε παιδί αναπτύσσεται σωματικά και συναισθηματικά
με τους δικούς του ρυθμούς. Έτσι , κάποια
παιδιά μιλάνε πιο γρήγορα , άλλα περπατάνε πιο
γρήγορα.Η νοητική τους κατάσταση είναι
ίδια , απλώς ορισμένα είναι πιο ώριμα να πάνε
σχολείο, ενώ άλλα χρειάζονται περισσότερο χρόνο.
Σε καμία περίπτωση, όμως, ώριμο παιδί δεν σημαίνει και πιο έξυπνο.                                   Θεωρητικά ο παιδικός σταθμός και το νηπιαγωγείο
βοηθούν το παιδί να ενταχθεί ομαλότερα στο
σχολείο και να συνεχίσει με τους δικούς του ρυθμούς.
 Στην πραγματικότητα , όμως το παιδί είναι
υποχρεωμένο μέχρι το τέλος της πρώτης δημοτικού
να έχει μάθει να γράφει και να διαβάζει. Για το
παιδί, λοιπόν, είναι ζήτημα τιμής να γίνει καλός μαθητής
κι αν για κάποιους λόγους δεν μπορεί να
αποδώσει όπως τα υπόλοιπα παιδιά, αισθάνεται
άσχημα. Την αδυναμία του αυτή δεν την εκφράζει
πάντα λεκτικά, αλλά πολλές φορές με τη συμπεριφορά
του · έτσι άλλα παιδιά γίνονται πολύ ζωηρά κι
επιθετικά, ενώ άλλα κλείνονται στον εαυτό τους.
Απ ' την πλευρά μας. για να βοηθήσουμε το παιδί
θα πρέπει από νωρίς να του εξηγήσουμε τι είναι το
σχολείο, καθώς και τις δυσκολίες που ενδεχομένως
θα συναντήσει. Μπορούμε, για παράδειγμα, πριν
ακόμη αρχίσουν τα μαθήματα να εμπλουτίσουμε
το λεξιλόγι ό του με λέξεις, καθώς και να ονομάζουμε
τα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε καθημερινά,ώστε με τον καιρό οι λέξεις να γίνουν έννοιες κι αργότερα,
όταν θα μπορεί πλέον να διαβάζει, να ξέρει
τι σημαίνουν. Επίσης, τα παραμύθια και τα παιδικά
βιβλία το βοηθούν ν' αναπτύξει τη φαντασία του
και να ενδιαφερθεί στο μέλλον για το διάβασμα.
Όπως παίζουμε μαζί του με τις λέξεις, μπορούμε
να κάνουμε το ίδιο και με τους αριθμούς, μετρώντας.
για παράδειγμα, μαζί του τις μπίλιες στο αριθμητάριο.
Ορισμένα παιχνίδια βοηθούν το παιδί ν'
αναπτύξει δεξιότητες στρατηγικής παίζοντας, για
παράδειγμα, μονόπολη, κατασκευαστικές και αντίληψης
του όγκου παίζοντας με τα λέγκο . Η κουζίνα
αποτελεί δημιουργικό χώρο, αφού εκεί μπορεί να
μάθει πώς να μοιράζεται το χρόνο του μαζί μας διασκεδάζοντας
συγχρόνως . Η παρασκευή ενός γλυκού,
για παράδειγμα, το βοηθά να υπολογίζει σωστά
την ποσότητα των υλικών.
Δεν θα πρέπει ποτέ να υποτιμάμε το ρόλο των
παιχνιδιών στην αντίληψή του. Συνήθως τα παιδιά
που είναι κακοί μαθητές δεν έπαιξαν ποτέ αρκετά ή
έπαιζαν πάντοτε τα ίδια παιχνίδια. διαπιστώνει ο
παιδοψυχολόγος Jeαn-Luc Aubert. Το παιχνίδι συμβάλλει
επίσης στη σωματική διάπλαση, στην ψυχική
ισορροπία, καθώς και στην κοινωνικοποίηση του
παιδιού. Αποτελεί το καλύτερο μέσο εκμάθησης  γιατί συνδυάζει τη γνώση με τη χαρά που αντλεί το
παιδί απ' αυτό (κάτι που δεν συμβαίνει με τις γνώσεις
που αποκτά στο σχολείο ... ). Αντί λοιπόν να το
φορτώνουμε με επιπλέον προβλήματα στην αριθμητική
ή μαθήματα ξένων γλωσσών, ας φροντίσουμε
να αφιερώνουμε περισσότερο χρόνο παίζοντας
μαζί του.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου