Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

ΟΜΑΛΗ ΕΝΤΑΞΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΗ Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ


Για να ενταχθεί ομαλά το παιδί στο σχολείο, θα
πρέπει πρώτα να μάθει να βασίζεται στις δικές του
δυνάμεις και να μην εξαρτάται από μας. ώστε αργότερα
ν' ανοίξει τα φτερά του και να πετάξει μακριά
μας. Το νηπιαγωγείο αποτελεί το πρώτο βήμα
προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι λοιπόν απαραίτητο
να του εξηγήσουμε ότι αν και βρίσκεται μακριά
μας όσο είναι στο σχολείο, δεν σημαίνει ότι το
έχουμε εγκαταλείψει, αφού μόλις σχολάσει θα είμαστε
ξανά μαζί. Ορισμένοι μαθητές. από την πρώτη
κιόλας μέρα εκεί, υποφέρουν και βάζουν τα κλάματα
όταν αποχωρίζονται τη μητέρα τους. Όταν
μάλιστα διαπιστώνουν ότι το αδελφάκι τους έχει
την «τύχη)) να παραμένει στο σπίτι, τότε δυσανασχετούν
ακόμα περισσότερο.Τα παιδιά που εξαρτώνται απ' τους γονείς τους
απεχθάνονται το σχολείο και κάθε φορά που απομακρύνονται
απ' το σπίτι τους υποφέρουν, ενώ
σπάνια ζητούν να μείνουν το βράδυ σε ένα φίλο
τους κι αγχώνονται με την προοπτική μιας σχολικής
εκδρομής. Γενικά, δεν κάνουν εύκολα φιλίες · αρκετές
φορές όμως είναι καλοί μαθητές . Εδώ παίζει
σημαντικό ρόλο πώς θα χειριστούν το θέμα οι γονείς.
Ο ρόλος της μητέρας είναι καθοριστικός. Συχνά
γίνονται υπερπροστατευτικές με το παιδί, με
αποτέλεσμα κάθε φορά που βρίσκεται μακριά τους
να αισθάνονται ότι απειλούνται. Στην περίπτωση
αυτή η συμβολή του πατέρα είναι καθοριστική, αφού
πρέπει να βοηθήσει το παιδί να κοινωνικοποιηθεί
ομαλά ώστε να μην εξαρτάται πια απ' τη μητέρα του.
Με άλλα λόγια, είναι σημαντικό να γνωρίζει το
παιδί ότι παρόλο που οι γονείς του βρίσκονται μακριά
, νοιάζονται για εκείνο και θέλουν το καλό του.
Αν λοιπόν δεν εμπιστεύονταν τη δασκάλα, δεν θα
το άφηναν στο σχολείο μαζί της. Επίσης πρέπει να
καταλάβει ότι ο ρόλος της δασκάλας είναι να του
μεταδώσει γνώσεις τις οποίες , πολλές φορές, δεν
έχουν οι γονείς του. Από μια άποψη είναι σαν να την
εξουσιοδοτούν, χωρίς, όμως , να έχουν την πολυτέλεια
και να την επιλέξουν.
Τέλος, καλό είναι να δείξουμε στο παιδί όσο είναι
ακόμα μικρό το δρόμο της αυτονομίας -πώς να
ντύνεται, να πλένεται, να δένει τα κορδόνια του ,
να στρώνει το τραπέζι, να συγυρίζει το δωμάτιό
του μόνο του-, ώστε ν' αποκτήσει αυτοπεποίθηση
και να γίνει καλός και κοινωνικός μαθητής.
Η επιστήμη της Εργοθεραπείας υποστηρίζει και προάγει την αυτονομία των νηπίων με σταδιακή και συνεχόμενη εκπαίδευση καθώς και με εκμάθηση δεξιοτήτων που δεν έχουν πλήρως αναπτυχθεί.
Ένα παιδί στην ηλικία των 6 που μπορεί να  καταφέρει να γράψει κρατώντας σωστά το μολύβι, να κόψει κρατώντας επιδέξια το ψαλίδι, βάζει σε σωστή σειρά αντικείμενα, αναγνωρίζει οπτικά γράμματα και αριθμούς,έχει καλό γνωστικό επίπεδο για την ηλικία του, εκτελεί και ολοκληρώνει δραστηριότητες και νιώθει θετικό συναίσθημα κατά την εκτέλεση τους ΤΟΤΕ δε παρουσιάζει άρνηση ή ανησυχία στο να ασχοληθεί με τα μαθήματα του κατά τη φοίτηση του στην Α΄δημοτικού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου